13.10.2016

Jaakko Hernesniemestä HASOn turvallisuuskoordinaattori

Jo pidemmän aikaa käynnissä ollut HASOn turvallisuuskoordinaattorin valinta saatiin päätökseen keskiviikkona, kun puheenjohtajien kokous äänesti koordinaattoriksi Jaakko Hernesniemen

Hernesniemi on jäänyt eläkkeelle merikapteenin työstä, mitä kautta hän on päässyt niin kouluttautumaan turvallisuusasioissa kuin kouluttamaan niitä. Hän on käynyt muun muassa ISPS Security Officer -koulutuksen sekä suorittanut useita palontorjunnan kursseja.

HASO/Harjannetiellä asuva mies kertoo asuinturvallisuuden huomioinnin tulevan automaattisesti kuin suoraan selkärannasta. Hernesniemi on HASO-asumisensa aikana puuttunut muun muassa ovenpieleen arabi-intialaisilla numeroilla raapustettuihin ovikoodeihin sekä liikenneturvallisuutta vaarantaviin puihin.

HASOn turvallisuuskoordinaattorina Hernesniemi pääsee organisoimaan esimerkiksi turvallisuusiltoja yhteistyössä Helsingin Pelastusliitto ry:n kanssa sekä tukemaan alueiden turvallisuustiimiläisiä turvallisuuteen liittyvissä kysymyksissä.

Turvallisuuskoordinaattoriksi haki alunperin kuusi henkilöä, joista yksi jättäytyi pois kesken valintaprosessin. Varakoordinaattoriksi valittiin Jari Lind HASO/Pihlajanmarjasta.